Van woensdag 11 november 22.00 uur tot maandag 16 november 05.00 uur zijn afgesloten:
- de oprit vanaf de Provincialeweg naar de N3 richting A16;
- de afrit van de N3 (vanuit Papendrecht) naar de Laan der Verenigde Naties;
- de oprit vanaf de Laan der Verenigde Naties naar de N3 richting A16 (deze wordt vrijgehouden voor hulpdiensten, geen werkzaamheden).
Van woensdag 18 november 22.00 uur tot maandag 23 november 05.00 uur zijn afgesloten:
- de afrit van de N3 (vanuit Papendrecht) naar de Provincialeweg;
- de oprit vanaf de Laan der Verenigde Naties naar de N3 richting A16;
- de afrit van de N3 (vanuit Papendrecht) naar de Laan der Verenigde Naties (deze wordt vrijgehouden voor hulpdiensten, geen werkzaamheden).
Omleidingsroutes
Tijdens de afsluitingen is de omleidingsroute voor het doorgaande verkeer via de A15 en A16.
- Verkeer vanuit Gorinchem (A15) in de richting van Dordrecht en A16/Breda: volg de A15 en dan de A16 richting Breda. Voor Dordrecht volg de A16 en neem afrit 21 Dordrecht-Centrum.
- Verkeer vanuit Rotterdam in de richting van Dordrecht: volg de A16 richting Breda en neem afrit 21 Dordrecht-Centrum.
Voor lokaal verkeer zijn er de volgende omleidingsroutes:
- Op de N3 wordt verkeer omgeleid via de Laan van Europa.
- Bij de oprit Provincialeweg wordt verkeer omgeleid via de Crayensteynstraat naar de A16 (toerit 21 Dordrecht Centrum).
- Bij de oprit Laan der Verenigde Naties wordt verkeer omgeleid via de Laan der Verenigde Naties naar de A16 (toerit 21 Dordrecht Centrum).
Houd rekening met grote verkeersdrukte. We adviseren weggebruikers dringend om de N3 zoveel mogelijk te vermijden en de aangegeven omleidingsroutes te gebruiken.
Werkzaamheden en geluidhinder
Aannemer Boskalis voert de volgende werkzaamheden uit aan de op- en afritten van de N3. De oude verharding (asfalt en fundering) wordt verwijderd door frezen en zagen. Met een walsmachine wordt zand, de nieuwe fundering en de asfaltverharding aangebracht. Tot slot worden de vangrails geplaatst met een heiblok. De op- en afritten moeten ook een stuk worden opgehoogd. Daarom is er meer tijd nodig voor deze werkzaamheden.
Wanneer mogelijk werkt de aannemer ’s nachts zoveel mogelijk met lichtsignalen (i.p.v. geluid/toeteren). Deze signalen zijn belangrijk voor de veiligheid. Toe- en afritten zijn vaak geen rechte wegen, maar bochten. Als lichtsignalen dan niet zichtbaar zijn, is de aannemer genoodzaakt om toch met geluidsignalen te werken. De ervaring leert dat daarnaast vooral frezen, zagen en heien in de omgeving hoorbaar is.
Lees hier meer.